Amikor a keresőoptimalizálás szót halljuk, általában az alábbi dolgok jutnak eszünkbe először:
- a témához tartozó kulcsszavak megtalálása
- cikkek írása, meglévő tartalom átalakítása
- a honlap sablon elemeinek (például oldalsáv, lábléc) és technikai jellemzőinek (például képek mérete, betöltési sebesség) módosítása
- közösségi média tevékenység
- linképítés: amikor elérjük, hogy más honlapok a mi honlapunkra mutató linkeket helyezzenek el a saját tartalmukban.
Azonban mindezen tényezők önmagukban nem érnek sokat. Igazán sikeresek csak egy komplex stratégia elkészítésével és következetes alkalmazásával lehetünk.
Persze kisebb eredményeket elérhetünk stratégia nélkül is, de ha rászánjuk az időnket egy akkora területre, mint a keresőoptimalizálás, akkor valószínűleg átfogó és hosszú távon is megtartható eredményeket szeretnénk elérni. Ez esetben viszont a legelső lépésnek a stratégia kialakításának kell lennie, és az alábbi kérdésekből szükséges kiindulnunk:
- Mit akarunk elérni a honlapunkkal?
- Mik azok a kulcsszavak, amelyekkel hatékonyan el tudjuk érni a célpiacunkat?
- Hol szeretnénk látni magunkat a keresőben akár szakmailag, akár bevételek szempontjából rövid és hosszútávon?